facebook_pixel

Gjør trening til en del av din arbeidsrutine

Regelmessig trening gir utallige fordeler - fra bedre konsentrasjon og skarpere minne til økt kreativitet og lavere stress som igjen gir økt ytelse på arbeidsplassen.

Likevel er det mange av oss som tror at vi har ikke tid.

Så i stedet for å se på trening som noe du gjør for deg selv, bør du vurdere fysisk aktivitet som en del av selve arbeidet.

Les også: Stillesittende arbeid kan gi sykdom og nedsatt syn

 

Her er noen måter å innlemme mer mosjon inn i dine daglige rutiner:

Finn fysiske aktivitet som du liker
Det er mer sannsynlig at en aktivitet «fester seg fast» hos deg, hvis det er noe du liker å gjøre.Hvis du synes det er litt kjedelig å løpe på tredemølle, prøve heller tennis, svømming eller dans.

Invester i å forbedre ytelsen
Ha som mål at det blir mer enn bare «litt mosjon». Fokuser på å mestre en aktivitet. Skaff deg en personlig trener, meld deg inn i en klasse, og invester i riktig utstyr og klær.

Bli en del av en gruppe
Finn en treningsgruppe som involverer andre mennesker. Det kan være mer moro og engasjerende, samtidig som det gir positive forpliktelser.

 

Relaterte artikler:
Gå deg mer kreativ
5 ting suksessfulle personer gjør før kl. 08
Treningstøy er skattepliktig

 

Del dette med dine kolleger eller venner: