facebook_pixel

Spar tid ved å si nei

Hva er det viktigste; antall timer du legger ned eller resultatene du genererer?

Enhver smart leder ville velge det sistnevnte. Allikevel tilbringer mange lange bortkastede timer på jobben.

Her er tre ting du kan gjøre for å øke sjansene for at den nye jobben blir en suksess:

 

Avstå fra møter
Ikke gå på et møte hvis du ikke trenger å være der. Forklar arbeidsmengden din og spør om å få møtereferatet i stedet.

Les også: Slik holder du møtene korte

 

Slett e-poster
Ikke alle selvfølgelig, men bare behold og svar på de viktigste.

Les også: Unngå de tre epost-uvanene

 

Avvei din egen innsats
Hvis du ikke kan si nei til en spesiell forespørsel, bør du merke deg hvis den bare krever innsatsen til en femmer. Ikke bruk tid på å heve den til en sekser hvis det ikke virkelig er påkrevd.

Les også: Viktig å ta tak når ansatte underpresterer

 

Fagbok: Operasjon sjølvdisiplin

Kilde: ww.hbr.org

 

Relaterte artikler
Ti ting du bør vite om arbeidsglede
Få en god start på dagen
Hvordan forbli lykkelig hvis begge jobber?

 

 

Del dette med dine kolleger eller venner: