facebook_pixel

Unnskyldningene som ikke holder mål

Ofte er det heldigvis vanskeligere å finne unnskyldninger enn det er å gjøre noe med det. Husk, du blir ikke trett og stresset av det du får gjort, men av tanken på alt som ligger og venter.

Det er en større mental påkjenning å vite at du “lurer deg unna”, når du egentlig kunne ha gjort en god jobb om du bare var fokusert.

Lyder unnskyldningene nedenfor kjente for deg?

“Jeg får ikke tak i ham på telefonen.”
•“Kunden er sikkert opptatt med viktigere ting.”
•“Jeg er ikke i form i dag.”
•“Kunden vil sikkert ikke ringe tilbake.”
•“Jeg klarer ikke å få til en avtale.”
•“Jeg forsov meg. Jeg glemte det. Jeg skrev det ikke ned. “
•“Ingen sa til meg at jeg skulle gjøre det.”
•“Jeg får ta det en annen gang.”
•“Det er sommer og fint vær. Kunden er sikkert på ferie.”

Gjør noe for å holde din egen motivasjon oppe. Ikke skyld på omstendighetene. Det er ikke nødvendigvis det dårlige været, tidsforbruket, telefonen eller produktet som er det egentlige problemet. Du har et valg i alt du gjør. Hvis det går trått, så forsøk å finne en bedre måte – det finnes alltid gode alternativer, selv om det kan ta tid å finne dem.

Bli abonnent på web og magasin hos leder.no

Del dette med dine kolleger eller venner: